SELEN CAKE BUTIK PASTA
WELCOME TO SELEN'S CAKE HOUSE

Ozel gunleriniz icin Ozel tasarim pasta, cup cake, kurabiye, Turk baklavasi, borek ve Turk yemekleri hazirlanir. Irtibat icin: sibelsah@yahoo.com

Tuesday, December 21, 2010

Christmas Cookies



Bu sirin christmas cookilerinin goruntusu ve tadi oldukca hos. Ama yapimi biraz zahmetli. Ust kaplamalarinda Royal Icing kullandigim bu cookilerin hazirlanma asamasi biraz sabir ve zaman gerektiriyor. Ben kaplamaya uygun Turk usulu kurabiyeler kullanmayi tercih ediyorum. Amerikalilarin "Sugar Cookieleri" bence Turk damak tadina pek uygun degil. O nedenle siz de kendi kurabiye tariflerinizden kaplamaya musait bir tarifi kullanarak damak tadiniza uygun kurabiyeler yapabilirsiniz. Kurabiyelerinizi hazirladiktan sonra dilediginiz renklerde kendi konseptinize uygun  Royal Icingler hazirlayip bunlari kurabiyelerinizin uzerinde dilediginiz sekilde kullanabilirsiniz. Ben Royal Icing icin  yumurta beyazi tozu kullaniyorum . Ama Turkiye'de bunu bulma sansiniz var mi bilemedigim icin ben size Berna Gursen'in "Butik Pastacilik" kitabindaki tarifi vermek istiyorum. (Daha once denemedim.)

  1. 480 gr Pudra sekeri ( kivamina gore gerekirse ekleme yaparsiniz)
  2. Yarim tatli kasigi krem tartar
  3. 3 buyuk boy yumurtanin aki
  4. Birkac damla vanilya ozutu.
Pudra sekeri ve tartari eleyip birbirine karistirin. Genis bir kapta tum malzemeleri mixer ile homojen bir hal alana kadar cirpin. Kremaniz parlak beyaz krema seklinde yogun ama akiskan bir hale geldiginde hazirdir. Royal Icingleri hazirladiktan sonra kesinlikle hava almayacak sekilde kapali olarak tutmalisiniz.Yoksa sertlesir ve kullanilmaz. Susleme icin tercih ettiginiz renklerle renklendirip kullanabilirsiniz. 

Meringue Powder ile yapilan Royal Icing Tarifi:
  1. 3 tablespoon Meringue Powder
  2. 4 cup elenmis pudra sekeri
  3. 6 tablespoon su 
Tum malzemeleri yaklasik 10 dakika dusuk ayarda yogun bir kivama gelene kadar cirpiyoruz. Bu malzemelerle toplam 3 cup icing cikiyor.

No comments: