SELEN CAKE BUTIK PASTA
WELCOME TO SELEN'S CAKE HOUSE

Ozel gunleriniz icin Ozel tasarim pasta, cup cake, kurabiye, Turk baklavasi, borek ve Turk yemekleri hazirlanir. Irtibat icin: sibelsah@yahoo.com

Friday, December 10, 2010

Pogaca (Douhg with Cheese)






Malzemeler:
  • 2 stick oda sicakliginda tereyagi (Orjinal tarifte 250 gr olarak geciyor fakat ben Amerikan olculerine gore 2 stick kullaniyorum.)
  • 2 yumurta (1 sarı üzerine)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 kaşık şeker
  • 1 çay fincanı süt
  • 1 paket kuru maya ( Tarifin orjinalinde yas maya var ama yurtdisinda olanlarin bulmasi sorun olacagi icin ben kuru maya yazdim. Kendim de kuru maya ile yapiyorum.)
  • un 
Kuru mayayi bir fincan icerisinde uzerini gececek kadar su ile kabarmaya birakin. Mayamiz kabardiktan sonra tum malzemeleri karistirip kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde edelim. Hamurumuzu mayalanmasi icin 3 saat kadar uzeri kapali olarak sicak bir ortamda bekletelim. Hamurumuz kabardiktan sonra diledigimiz sekli verip uzerine yumurta sarisi surdukten sonra firinda uzerleri kizarana kadar pisirelim. Isterseniz icerisine peynir ya da kendi isteginize gore herhangi bir ic malzemesi koyabilirsiniz. Bu pogacalari yaptiktan sonra buzluga koyup uzun bir sure saklayabilirsiniz. Buzluktan cikartip firinda ya da teflon tavada isittiginizda cok guzel bir tadi olyor. Soguk olarak tuketmenizi tavsiye etmiyorum. Isitilinca cok hos oluyorlar.
(Tarifin orjinal sahibi sayin Hatice Ozdemir)

Ingredients
  1. 2 stick butter (room temperature)
  2. 2 egg ( we will use 1 egg yolk for rubbing it on the dough)
  3. 2 teaspoon salt
  4. 1 tablespoon sugar
  5. 1 tea cup of milk
  6. 1 package instant yeast
  7. Flour
Put all ingredients  in the bowl. Then knead it for 10 minutes. The dough's consistency is like an earlobe. After that we will wait for 3 hours for our dough's to ferment. After the dough is fermented you will put chesee inside the dough. You will shape it and rub the  egg yolk on the dough. Then you will cook it  in the oven.

No comments: